torsdag, mars 19, 2009

Miss Pettigrew Lives for a Day.

Jag är väldans sjuk och spenderar dagarna med att se massa film. Såg denna för nån dag sen. "Miss Pettigrew Lives for a Day." Inte så där jättebra men den var underhållande och fin att se på och bra musik var det också. Utspelar sig i London precis innan 2:a världskriget brakar loss. Frances McDormand spelar en guvernant vid namn Pettigrew som får jobb som personlig sekreterare hos den amerikanska sångerskan & skådespelerskan Delysia (som spelas av fina Amy Adams ).
Jag skulle mer än gärna vilja ha Delysias fina blå dräkt och likadana fina underkläder som hon trippar runt i, som jag inte hittade en bild på tyvärr. Shirley Henderson är med på ett litet hörn i rollen som Edythe. Hon är väldigt söt, gillar hennes röst. Sötnosen Lee Pace spelar Michael. Såna otroligt fina ögon och dom blickarna han ger, man blir knäsvag. Se den den här videon med ett klipp från filmen.

I still have the cold from hell so i just watch a lot of movies during the day. I watched "Miss Pettigrew Lives for a Day". It's cute but not supergreat but i still recommend it. Amy Adams have nice clothes and the music is great. Lee Pace is in it too, just one look and you'll fall in love.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, I really do want to see this. Off to add it to my queue.

Anonym sa...

krya på dig snabbt!

B-b-b-etty sa...

ambika: :D

jessica: tack. jag hoppas också på en snabb tillfriskning men tvivlar på att det sker.

Anonym sa...

Sounds good!

Anonym sa...

å den såg fin ut. skulle gärna se den... finns den att hyra/köpa?

B-b-b-etty sa...

mysterycreature: yes, it's cute

Linnea: den finns nog att hyra, så finns den på discshop för 169 kr

Moa - En magisk purt... sa...

Åh, han där som också är med i pushing daisies är inte dum han. :) Har du förresten sett den serien? För annars torr jag att du skulle älska den, om inte för modet på figuren chuck!

B-b-b-etty sa...

woa: japp det är underbara Lee Pace. Jo jag har följt den sen den började sändas har jag för mig. har första säsongen på dvd, andra kommer till sommaren har jag för mig samt att de 3 sista avsnitten kommer att visas äntliiigen. Chuck kan ha fina kläder men dom senare avsnitten var det mycket sent 60-tal och det är lite för burrigt för mig hihi

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin