fredag, september 25, 2009

Hagaparken del 2.

I Hagaparken finns fjärilshuset där vi fikade/In Haga park there is also a tropical rainforest with butterflies.

Dom hade fiskar./They also had fishes.

Koifiskar! Dom kan bli mellan 30-50 år. Jag klappade dom./They had koi fishes. They can be beteween 30-50 years old and big! I patted them...

Bananas!

Jag ska inte ljuga. När jag kom in till fjärilsrummet skrek jag av skräck/I won't lie. When i entered the room with all the butterflies, i screamed.

Dom var för tusan större än min hand! Äckliga på nära håll./They were bigger than my hand! Pretty disgusting up close.

Dom hade papegojor och grå jakos, som sa hej då/They had some birds that said "bye bye" in swedish. Cute!

Galet kvavt och hett där inne/Crazy hot and muggy.

Fukten dödade min frisyr ganska rejält/The moist killed the most of my curls.

3 kommentarer:

LandGirlontheHomeFront sa...

Interesting exotica! By the way, I really like your new profile pic...and your blouse in the post today is darling!

Sandy De Luxe sa...

Mysigt! Fin bild på dej den där med alla de röda växterna!

Betty Lou sa...

Landgirl: thank you sweetie!

Sandy: tack :D dom var mer rosa, var så kvavt så linsen på kameran immade igen hela tiden :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin