fredag, september 25, 2009

Hagaparken del 2.

I Hagaparken finns fjärilshuset där vi fikade/In Haga park there is also a tropical rainforest with butterflies.

Dom hade fiskar./They also had fishes.

Koifiskar! Dom kan bli mellan 30-50 år. Jag klappade dom./They had koi fishes. They can be beteween 30-50 years old and big! I patted them...

Bananas!

Jag ska inte ljuga. När jag kom in till fjärilsrummet skrek jag av skräck/I won't lie. When i entered the room with all the butterflies, i screamed.

Dom var för tusan större än min hand! Äckliga på nära håll./They were bigger than my hand! Pretty disgusting up close.

Dom hade papegojor och grå jakos, som sa hej då/They had some birds that said "bye bye" in swedish. Cute!

Galet kvavt och hett där inne/Crazy hot and muggy.

Fukten dödade min frisyr ganska rejält/The moist killed the most of my curls.

3 kommentarer:

BaronessVonVintage sa...

Interesting exotica! By the way, I really like your new profile pic...and your blouse in the post today is darling!

Sandy De Luxe sa...

Mysigt! Fin bild på dej den där med alla de röda växterna!

B-b-b-etty sa...

Landgirl: thank you sweetie!

Sandy: tack :D dom var mer rosa, var så kvavt så linsen på kameran immade igen hela tiden :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin