fredag, januari 08, 2010

Pics from home.

Hej, testar kameran lite./Hi, trying out my new camera.
Tröjan köpte jag på Myrorna i höstas för kanske 50 kr (minns inte riktigt). Var några småhål men min mamma har lappat den. Jag har i princip bott i den hela december, så skön!./I bought this sweater a couple of months ago, for about £4/$7 from a second hand store. It had some small holes but my mum fixed them :D I've been living in it the whole of december. Love it!
Julgranen, stjärnan saknades efter att en av brorsbarnen råkade välta granen./The x-mas tree. The star on top is missing since one of my nieces accidentally tipped over the tree.
Min hårfärg ser lite skum ut på bild:(/My haircolor looks a bit strange on pic.
Litevfika lades upp, vi hade 20 sorter att välja på. Allt fick inte plats./We had lots of different cookies and cakes to choose from (20).
Jag hade broderat Johnny Cash i födelsedagspresent åt min mamma/I made Johnny Cash in cross stitch for my mum's birthday.

(Click to see them bigger.)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oh jag blev helt kär i Johnny Cash-tavlan <3 Måste börja brodera ordentligt så jag kan göra en egen =)

Zizzi sa...

Vad fint allt ser ut! Var har du hittat mönstret till johnny cash tavlan?

B-b-b-etty sa...

Bettie Booh: Äsch jag är kass på det mesta men korsstygn klarar jag av, är superlätt.

Zizzi: Jag har ett program som heter Stitch30 där man kan göra egna mönster men också ladda upp bilder som sen omvandlas till korsstygnsmönster. Väldigt fiffigt!

The Freelancer's FashionBlog sa...

Oh helt härlig dendär Cash brodyren, verkligen <3

Kitten loves vintage sa...

Även jag är djup imponerad av korsstygns-johnny! Din tröja ser också mysig ut ;)

Olivia sa...

Snygg lugg på översta bilden!!!!!! *båda tummarna upp*
....och verkligen cool cash-tavla. Måste nästan sno den idén lite och brodera lite själv..korstygn är ju fasiken riktigt snyggt.

God fortsättning!

B-b-b-etty sa...

Freelancer's: tack :D

Kitten: Tack, många, många timmars slit! Min mamma vart väldigt nöjd.

Jag har på den även idag, så skööön!


Olivia: tack! en rest från nyår haha.

Spenderade många timmar på Johnny, är ju bara svart så man blir typ blind till slut. Sydde fel lite så fick rispa upp :( Men den blev snygg till slut! :D Min mamma var nöjd

Tack detsamma

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin