onsdag, juni 29, 2011

Latest finds.

Maj-fynd. Allt är köpt på loppisar./May-finds. Everything found at fleamarkets.

Helt fantastiska mode-illustrationer hittade jag i Gustavsberg./Amazing fashion-prints from the 40s. Wish i had the clothes as well.
Alla färger förutom vitt ska utgå så jag passade på att köpa lite Swedish Grace på Iittala-outleten i Gustavsberg./Bought some pieces of my favourite set; Swedish Grace. Every color except white will go out of production.
Loppis-fynd alltihopa. En hög med gamla mönster-illustrationer, vill ha alla kläder i dom!
Älskar ju renar, silver-renen har varit det gamla vapnet för norrbottens län. Och är nog Västerbottens landskapsvapen nu./I love reindeers.
Mini-gafflar och ramar.
Rörstrand-kruka, 75 kr. Jo man tackar. Färgen är mycket finare i verkligheten.
Hittade denna skål på Hötorgs-loppisen. Är samma design som glasen jag hittade i Västerås i vintras. Vet dokc ej vem som gjort dom./The same design as the glas i bought in Västerås a couple of months ago :D

7 kommentarer:

TheBlackPinafore sa...

beautiful magazines

Rakel sa...

Så herlig! Elsket serviset, forresten elsket alt! ;)

Linda Stålarm sa...

Till något helt annat. Har du provat depends läggningsvätska? Har endast testat glimor och den funkar inte riktigt på mitt hår.

B-b-b-etty sa...

TheBlackPinafore: i know. will scan them when i have the time

Rakel: du får passa på om du hittar den nånstans :D

Linda: Jo det har jag! den funkar riktigt bra, men jag kör alltid i kombo med mousse. Ensam funkar det sämre. Glimor har jag kört med när min depend tog slut, väldigt utblandat med vatten. funkade ganska okej. Annars är Wellas min favvo men den har tydligen slutat tillverkas :(

Linda Stålarm sa...

Måste prova detta. Tycker det ibland det är klurigt när man har rakt och tjokt hår som jag. Har fått tips om att spraya hårspray när håret är upprullat. Dock är jag rädd att allt blir ihop klistrat när det har torkat :-/

B-b-b-etty sa...

har också rakt, spikrakt hår och tjockt. testa med mousse också. jag kör med en från tresemme, curl som inte finns i sverige vad jag sett. amazon.co.uk

ja sprayar du med vanlig hårspray blir det bara krispigt

Charlotte sa...

Borde också köpa på mig lite delar av Swedish Grace Is, men jag har en fet veterinärräkning som väntar tradigt nog. Kanske man ska ta sig en tripp till Höganäs-outleten, så kan jag också få fynda lite! Vad kostade te-godset och så där?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin