söndag, mars 28, 2010

Home sweet home.

Jag är tillbaks i Stockholm igen, kom igår. Här lite bilder från mitt besök hemma./I'm back in Sthlm again, came yesterday. Here are some pics from my visit in Pajala.
Mamma bakade massor som vanligt, bl.a. klassikern Märtas skurna chokladkakor/My mum baked a lot, as usually.
Jag har hängt väldigt mycket med mina syskonbarn./I've hang out with my brothers wild kids a lot.
Åkte madrass nerför den brantaste backen i Pajala med min lillasyster. Under det sista åket krockade jag med min systers bakhuvud, huvudvärken har nästa försvunnit nu./Went down the steepest hill (called Kyrkbacken) in Pajala on THIS. I hit my head in the back of my sisters head, the headache is almost gone.
Lillasyster i backen./My lil' sister on her way up.
Månen var liten./The moon was tiny.
Jag tog en snabb genväg genom något som en gång var en skog, för att hälsa på min faster. Vi åt vansinniga mängder med kakor./A took a shortcut and visited my aunt. We ate an insane amounts of cookies.
Min fasters hund Ronja väntar valpar, hon var rund som en boll./My aunts dog Ronja is expecting puppies.
Fyndat lite på Kupan./Did some thrifting at the local Red Cross-store.
Åt våfflor med hallonsylt och grädde./Ate waffles with raspberry jam and whipped cream.
Sista kvällen gick vi tillbaks till Kyrkbacken och åkte mer madrass. Jag behöver verkligen ett stativ till kameran./On my last evening at home we went back to Kyrkbacken. I really need to buy a tripod to my camera.

3 kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin