lördag, september 06, 2008

Faux bangs.

Jessica ville veta hur jag gör min faux bangs och jag lovade att försöka hjälpa till. Det finns olika sätt, med locktång, tupering, papiljott. Jag tar oftast och tuperar och slätar ut och sen rullar upp och formar. Nedan en tutorial av underbara Lolita Haze (hann aldrig fota själv). Öva, öva, öva!



Min är inte helt perfekt, tror jag var full så det förklarar ett & annat. Har en faux pageboy också, istället för att borsta håret i form så rullade jag bara upp (som på bild 2) och satte fast med bobby pins, jag är urkass på att borsta ut håret och forma vågor i håret. På bild nummer 2 fick jag till det bättre.

Jessica wanted to know how i do my faux bangs, above a tutorial by Lolita Haze. I don't use a curling iron, i just tease and roll it up. Practise practise! Last a picture of myself, it's not perfect but i think i was drunk (old picture). Second picture it came out better.

10 kommentarer:

Miriam Parkman sa...

Egentligen är inte själva metoden så komplicerad, men det är svårt att få till det snyggt! Småhår som ligger fel och stör, halkigt hår som glider ur hårnålarna... Ja, det krävs, som du säger, övning! Men din ser fin ut iallafall;)
(oavsett promille-tillstånd)

Miriam Parkman sa...

p.s Du är lite lik Lilla My! Det kanske låter konstigt att bli jämförd med en tecknad figur, men det är beundransvärt. d.s

B-b-b-etty sa...

Åh tack, är mest nöjd med den andra. Precis, det är ganska lätt men småhåren är alltid dom som förstör allt. Mitt hår är väldigt mjukt och rakt och det glider ur pinsen väldigt lätt. Sidorna är svåra att få jämna utan att hår sticker upp.

B-b-b-etty sa...

Men åh tack. Jag älskar Mumin! Tittade på en morran-mjukis idag sen såg jag muminhuset och min pojkvän fick svårt att få mig ur affären :D

The Freelancer's FashionBlog sa...

"it's not perfect but i think i was drunk (old picture)." haha :D

DU frågade om ja lade up pincurlsen enligt något mönster och svaret är njaa... jag har sett flera bilder på do's and dont's och tänkte på dem en aning; lade lockarna sidlänges på sidorna och rullade alla lockar åt samma håll bak på huvudet, men jag är har för lite tålamod för att dela upp dem ordentligt.

B-b-b-etty sa...

jag har så dåligt minne så jag kan likaväl ha varit full när jag tog bilden :D

baksidan är värst att göra, blir som aldrig lika bra som sidorna. min pojkvän menar att mitt tålamod blivit bättre sen jag började med pincurls haha

Miss Rascal sa...

You look adorable!

B-b-b-etty sa...

Åh tack sötnos. Att få höra det från någon som är så tjusig som du är värmer mitt hjärta

Nietuska sa...

Thanks for this..i have to try this today!

B-b-b-etty sa...

Glad you liked it. Let me know how it turned out. It takes a lot of practise until you get it right, my bangs are not yet perfect and i've been doing it for years

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin