tisdag, september 09, 2008

Helsinki.

Fick inte jobbet, fast intervjun gick skitbra tyckte jag :( Så då åker vi till Helsingfors imon med båt (läskigt! jag är rädd för vatten). Så jag vill ha tips på vad man inte får missa där och tips på bra och billiga second hand-affärer med massa 40-50-tals kläder & prylar. Båten går kl 17 så tips mottages gärna långt före det :D


Var iaf finklädd på intervjun, kjol från Cheap Monday och grön kofta köpt på eBay i våras, kan posta bättre bild senare. På bar jag fötterna saddle shoes som inte är med på bild.

11 kommentarer:

Elina sa...

Usch vad trist att du inte fick jobbet, man känner sig lite lurad då när intervjun ändå gick bra!

B-b-b-etty sa...

ja! jag fick en rundtur t.o.m och hälsade på alla som jobbade där. lurad som fan!

The Freelancer's FashionBlog sa...

Hej, jag har lite bråttom nu men skriver några tips till dig imorn på morgonen!
:)

B-b-b-etty sa...

åh tack! jag ser fram emot dom ;D

Anonym sa...

åh! outfiten ser väldans tjusig ut! ser fram emot bilder!

Kitten loves vintage sa...

Men va trist att du inte fick jobbet :( Men du har iaf lite mer erfarenhet av att bli intervjuad, så nästa gång går det kanske lättare.

Välkommen till Finland annars, tyvärr känner jag inte till huvudstaden så väl då jag råkar bo en aning, typ 500 km högre upp, men god shoppinglycka och trevlig resa önskar jag dig!

Lady Thirty sa...

trist att du inte fick jobbet, men det betyder att något bättre väntar på dig :)
har tyvärr inte varit i helsingfors så jag har inga heta tips till dig, men hoppas du får det skoj!

kramelikram

The Freelancer's FashionBlog sa...

Hu! Jag hade så bråttom med jobb idag så jag hinner först skriva nu, fast det kan ju hända att du inte hinner läsa dethär i tid... Garageland och Hula Hula boutique är ett par rockabilly/pinup affärer, båda på fredriksgatan (men i var sin ände). Fast där är det ju nya prylar. Mittemot Garageland ligger RuutuRuova som har secondhand men det är ganska "posh" där. I knutarna ligger Tori som är trevligt att käka på och Legacy är runt hörnet (öh, ifall du vill ta en tatuering elle nåt. Jag brukar gå dä, Sailor Andy talar svenska :)

Bra secondhand affärer är Nasta och Play it Again Sam i Kronohagen (nära centrum, du kommer dit med spårvagn sju eller så går du. ligger på liisankatu 15 och Rauhankatu). Penny Lane på Runebergsgatan (i Tölö, nära Kampen, en liten bit fårn Hula Hula) brukade jag gå i ofta förr men har inte varit där på en tid.

Sedan kan du alltid ta 3B till Kallio (Berghäll), det finns en massa secondhand prylaffärer där var men kan göra verkligt bra fynd om man har tur, t.ex Vanha Kaarle på kaarlenkatu, sedan en till invid Harjutori (minns ej namnet), Ansa på Flemingsgatan...

Hoppas du får en bra dag här och hittar en massa fint!

B-b-b-etty sa...

oj, tack så mycket för tipsen! kollade min mail via mobilen på båten :D såg dock ej hela meddelandet men var till garageland och hula hula, var ej in till ruutoruova för det var väldigt posh som du sa, strumpor för 45 euro såg jag dinglandes i fönstret. hula hula var bäst, hittade fina saker som jag ska visa sen.

Make Me Up sa...

vilken söt outfit duverkar ha! I alla fall det man ser. =0) Underbara höstfärger!

kram!

B-b-b-etty sa...

tack, älskar grönt. ska slänga upp en bättre bild på tröjan.

kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin