fredag, april 03, 2009

Förra påsken.

Förra påsken sysselsatte jag mig bla. med det här: Bakade citroncupcakes. Drack kopiösa mängder sprit och avslutade natten på Frasses. "What Shall We Do with a Drunken Sailor ?" havs-tema på festen, bara jag kom utklädd... Godaste falukorven hittar man bara i Norrbotten.
Åt lite tårta. Galet stora passionsfrukter hittade jag på Konsum.
Solen sken galet mycket.
Var ute och gick. Gullade med min morbrors får. Fikade massor, bla. hoppusbullar. Finns ingen svensk motsvarighet vad jag vet. Blev redigt sjuk.

Some of the things i did last easter when i was home in Pajala.

6 kommentarer:

Tifa sa...

Åh vilket gulligt får!

B-b-b-etty sa...

Tifa: ibland är vissa lamm vågiga i pälsen, så himla fint.

Anonym sa...

ja du, nu blev jag sugen på att baka citronmuffins.

påskpyntade du inte något? jag håller på för fullt nu ikväll. ris, fjädrar och lite pynt.

B-b-b-etty sa...

jessica: kolla in hos masha på attbakacupcakes.blogspot.com, där finns det smarriga receptet jag brukar använda mig av.

nä har inte pyntat till påsk sen jag gick på mellanstadiet kanske. påskris har vi aldrig haft hemma, men minns att det en påsk fanns hos min mommo och då var det nog min morbrors sambo som satt dit dom. vi har mest varit ute och grillat och så under påskloven, är inte så mycket för traditioner, firar inte ens midsommar :D jag kan gissa att det blir fint hemma hos dig nu till påsk, ser fram emot bilder ;D

susanna sa...

Ojoj i Pajala har man fullt upp.

B-b-b-etty sa...

Susanna: ja ibland. hade min praktik på vardagarna sen gällde det att hinna så mycket som möjligt under helgen och kvällarna. träffa syskonbarnen och gå till min faster och fika ;D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin