fredag, oktober 17, 2008

Birthday-hair!

Mitt födelsedagshår som höll hela kvällen (blir annars rakt inom 1 timme). Några rolls och så, bild på läggningsmönstret kommer upp inom kort för den som önskar. Kjol & kofta från H&M, skor vintage (White cross, sjuksköterskeskor), Pendleton-jacka 50-tal såklart, väska f. 40-talet (kallar den för spionväskan för att den är klurig att öppna och så är den från 40-talets England). Inga närbilder för mina ögon är rödsprängda av cosmos och linser. Och mitt hår är ljusare än på bilderna, jag gillar inte att använda blixt.

My birthday-hair, my curls normally only holds for 1 hour or 2. And now it held all night, woohoo for me! It's not as dark as on the pics. Skirt & cardigan H&M, vintage nurses-shoes 50's, Pendleton jacket 50's, purse from the 40's.)

25 kommentarer:

fröken lila sa...

ditt hár verkligen otroligt fint pá fotonen!! och kjolen passar dig utmärkt!! det ser ut som om du hade kul och sá ska det ju vara..

Sandra sa...

mitt hår ser också mycket mörkare ut på alla bilder utan blixt :P jättefint hår, och jag gillade spionväskan! :)

Lady Thirty sa...

jättetjusigt!
hoppas din födelsedag var lika tjusig :)
grattis grattis!

Anonym sa...

vad fin du är sötnos!

Anonym sa...

Ah, så snyggt! Håret, kläderna! Perfekt!

Little Miss Wink sa...

Du ser ut som alleles ljuvlig karamell!

Miss Rascal sa...

Happy Birthday darling!
You look amazing.

Vifsla sa...

UNDERBART! Jag är så avundsjuk att jag funderar på om jag ska äta upp tangentbordet!

Lillgull sa...

Jättesöt outfit! Koftan från HM den är rätt ny eller?
Håret ser mycket tjusigt ut! Nångång ska man ju ha en sån där perfekt hårdag och det är ju extra kul ifall det sammanfaller med ett festligt tillfälle.
Angående hållbarhet på lockar- vad använder du för fixeringsmedel? Använder du läggningsvätska? Om du inte gör dte så kan jag tipsa om Glimor läggningsvätska, billigt och det är väldigt effektivt på mitt hår. Mina lockar håller skruven i upp till 4 dagar beroende på väderlek.

B-b-b-etty sa...

fröken lila: åh tack. tyvärr tar den och skrynklar sig fram som du kanske ser. så är den för stor precis i midjan, får sy nån dag.

sandra: använder den sällan och jag hinner alltid glömma bort hur man öppnar den haha

lady: åh tack.

jessica: tack detsamma!

ida: tackar tackar!

miss wink: åh tack det har ingen sagt till mig innan :D

rascal: tack gullet

vifsla: haha åh tack!

lillgull: jo den finns på nätet också, köpte den förra månaden. undviker annars hm för kvalitén är inte den allra bästa men den var så fin & jag hade ingen vit kofta.

jo har testat glimor både rosa & blå och dom är ganska dåliga, håret blir krispigt & jag vill minnas att lockarna höll max en kvart. mitt hår är väldigt mjukt och rakt & tjockt. har testat massor av setting lotions och har äntligen hittat nåt som funkar någorlunda. jag lägger upp håret igen på kvällen, annars håller det inte.

Elina sa...

Superfint! Ser fram emot läggningsmönster. Hur fick du det att hålla? Mitt tycks också vilja bli rakt igen snabbare än jag vill.. Grattis i efterskott!

B-b-b-etty sa...

elina: tack! inlägget kommer inom kort ;D

Sandra sa...

en vilodag ska man ha, kroppen måste ju få återhämta sig :)
jag är fan assugen på att köpa ett wii. kanske har råd när jag fyller år eller i julklapp, hmz..

Lillgull sa...

aahh! låter som du hadelite för frikostigt med vätskan! Det blir som stelnad gele ifall man har för mycket. :)Bra att du hittat nått som håller håret i form nu då så du inte gör pincurlsen i onödan! Fy sjutton för lockar som håller i en timme!
Låter förresten som du har samma hår som min lillsyrras- hennes är helt omöjligt att få på plats. Tack snälla snälla gud för att jag fick mitt relativt lättformade och tjocka hår.

Kitten loves vintage sa...

Alltså du ser så flott ut, grattis! Håret blev SÅ snyggt! *avis* Väntar med spänning på nästa hår-inlägg :)

Anonym sa...

Vackert, vackrast!

Jen sa...

Ooh, you look gorgeous!!

B-b-b-etty sa...

lillgull: nä, hade ganska lite i faktiskt. mina systrar har inga problem alls med att få lockar att hålla, bara jag :(

kitten: tack! jag är så nöjd, och förvånad att det höll så länge. fastän det blåste ute.

chrystelle: åh tack snygging!

the paper doll: thank you so much! i'm so glad that it turned out so good.

Miriam Parkman sa...

Åh baksidan är helt perfekt jämn!! Och framifrån ska vi inte ens tala om. Supersnyggt!
I'm impressed.

När jag ska ha fest ska jag försöka göra mig lika tjusig;)

Lillgull sa...

Oytu man kan ha med vissa skönhetsgener! Min syrra hade otur med att hennes hår är skitsvårt att forma (det är spikrakt och det har bestämt sig för att ingenting ska kunna göra nånting åt det) men hon har å andra sidan så blankt hår att folk kommer fram till henne på stan och frågar vad hon använder för shampoo och balmsam. Men hemligheten är bara att hon har blankt hår.
Alla har vi nått som nån annan inte har, tack o lov! :)

Anonym sa...

Åh vilket magiskt hår!

B-b-b-etty sa...

miriam: baksidan brukar alltid bli sämst så jag vart nöjd!

lillgull: våtläggning är enda som funkar, jag får en lätt synbar lock med locktång efter ett par minuter... tjockt och rakt. men ibland om det är fuktigt ute så blir topparna längst fram lite uppåtböjda.

underbaraclara: tack! jag vart så nöjd för det var första gången lockarna höll så länge :D

Anonym sa...

I'm a bit late saying this... but I love your hair! You're definitely a knock out! :)

B-b-b-etty sa...

Casey: oh thank you! i'm was pretty pleased with it

Anonym sa...

vilken härlig stil du har! :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin