tisdag, oktober 13, 2009

Helsingfors-shopping.

Detta inhandlades i Helsingfors & på båten, godis, sprit, 1 brunt bälte, Mumin-prylar/This is what we brought home from our trip to Helsinki. Candy, Moomin-stuff, 1 brown belt and some another stuff. Handdukar med Mumin-motiv/Moomin towels :D

Fick tidiga födelsedagspresenter från min pojkvän/Got these from my boyfriend.

Fick med mig en påse från Play it again, Sam. Fin liten butik med otroligt trevlig personal!/I brought with me one bag from Play it again, Sam. Lovely little store with supernice staff.

Ett fina 40-tals skor, dom är lite för små (min vanliga otur) men ska försöka töja ut dom/A pair of beautiful shoes from the 40's. They are a little too small (my usual bad luck) but gonna try to stretch them out in some way.

Hittade flera fina väskor också men dom var väldans dyra så dom fick stanna kvar./I found several of beautiful bags but they were a bit expensive so they had to stay.

3 kommentarer:

Elina sa...

Din kille har bra smak, den parfymen har jag med och det är en av mina favoriter. Gulliga muminhanddukar - vart hittade du dom?

B-b-b-etty sa...

Elina: Jag var med och pekade :D ville ha victor & rolfs flowerbomb men den fanns tyvärr inte. Köpte handukarna på mumin-shopen i kämp-gallerian i Helsingfors. Finns några på Silvia här i sthlm, den ligger på nytorgsgatan. där finns massor med fina saker, mumin, almedahls, marimekko etc.

Elina sa...

Ja, det är ju onekligen oftast så man får de finaste presenterna ;)Åh, tack måste kolla upp den butiken älskar finsk design.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin