tisdag, maj 04, 2010

London part 2.

Efter Towern begav vi oss mot Brick Lane och allt därikring. Passerade en pub där slipsnissarna tog sin lunch-öl. Jag förstår inte grejen med att dricka & röka varje dag. /After Tower of London we walked away towards Brick Lane and everything around there. Walked by a pub. I really don't understand the whole smoke-and-drink-everyday-thing that's going on in England. Feels like i myself was smoking just because everyone around was smoking.
Gick bla. in på Absolute Vintage. Mycket saker men en besvikelse. Dyrt och mycket var trasigt och/eller fläckigt. Inga köp blev det där./Went to Absolute Vintage. Lot's of things but oh so expensive. And a lot of the bags had stains etc.
Utanför någon affär. Jag gillar det gröna kaklet, påminner mig om Trolldomsministeriet i Harry Potter-filmerna./Outside some store. I like the green tiles, reminds me of the Ministry of Magic in the Harry Potter-movies.
Taskig bild jag vet men jag gillar den. Hittade en grön fin kofta på någon liten second hand-affär längs Brick Lane. Från 40-talet troligtvis och bara £20. Fyndpris enligt mig. Hittade även en stickad tröja på ett annat ställe men i övrigt var Brick Lane och därikring tråkigt. Äckligt mycket 80- och 90-tal./Found a green 40's cardigan at a little second hand-store at Brick Lane, only £20. I did found another knitted sweater at Brick Lane but nothing moore, too much 80's & 90's clohtes.
På kvällen gick vi till bästa Soho Pizza. Alltid vansinnigt goda pizzor. Och live-jazz. Missa inte det om ni är i London, 16-18 Beak Street./Went to Soho Pizza for dinner, a must when in London. The best pizza i've eaten.

12 kommentarer:

Celia Rose sa...

I live in London, and yes, I have exactly the same problem with vintage shops! Everything is 80s and 90s and never anything from the 30s or 40s, or it's too expensive. Sounds like you've had a great time though xx

amanda löwenberg sa...

Åh du verkar haft en jättetrevlig vistelse!

Idun sa...

Fint kakel! när jag såg bilden tänkte jag direkt harry potter, oj vilken nörd man är :)
Ser ut som du haft det mycket trevligt!

B-b-b-etty sa...

Celia: I did found one store that had 30's and 40's but i really couldn't afford £100 for a dress.

Amanda: ja den var toppen!

Idun: ja det var väldigt trevligt. hann bara inte med allt som jag hade tänkt med. nästa gång :D

Isabelle sa...

Åh, vill resa till London igen, maten är förskräcklig men i övrigt gillar jag staden! 100 pund för en klänning är alldeles för mycket, om den nu inte råkar vara särskilt speciell :) Marknaden på Portobello road gillade jag, spatserade en hel del där när jag var där förra året :)

Natasha sa...

Vad härligt det ser ut!

B-b-b-etty sa...

Isabelle: haha jo, dom äter ganska dåligt. lägg till allt rökande & drickande så är det en hemsk kombo.

Natascha: det var det. april & maj är bra månader att åka dit i. reor överallt och vår & sommar-nyheter

spoonful sa...

Åh, vad jag längtar till London nu. Har inte varit där på åratal.

Anonym sa...

Aw, I miss London! Lovely blog :-)

Linda sa...

Jag vill med till London!!

B-b-b-etty sa...

spoonful: jag ska försöka komma iväg i höst igen :D

nadjasinblog: me too! thanks

Linda: jag med :D

Sofie sa...

Var i London för 3 veckor sen och känner igen byggnaden från Colombia road. Jag blev helt kär och tänkte precis som du på Harry Potter, älskar London och allt påminner om mitt älskade Potter! :) Måste säga att jag ändå var nöjd med secondhand-utbudet. Hittade lite fina klänningar bl. a. på Beyond Retro.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin