torsdag, maj 13, 2010

London part 4.

I did some shopping while in London, more coming soon.
MAC var billigare i England än i Sverige så det blev lip-primer, läppstift & puder (som inte kom med på bilden). YSL concealer var superbilligt på taxfreen./MAC was a bit cheaper than in Sweden so i bought some lipstick, lip-primers & powder. And the some YSL concealer from the taxfree shop at Heathrow.
Söt väska och den finaste nåldynan jag sett! Båda från Cath Kidston./Cute bag & the most awesome pin cushion i've seen, both from Cath Kidston.
Det blev 5 par skor, dom blå från Topshop, sandalerna från Marks & Spencer och resten från Primark. Galet billiga, får hoppas kvalitén inte är superkass ;D/I found 5 pairs of shoes. The blue ones are from Topshop, the sandals are from Marks & Spencer. The rest are from Primark. Supercheap, i'm hoping that they don't fall apart at once.
♥♥♥
Jag är svinkass på tv-spel och liknande så jag hoppas dessa inte är så svåra. The Goonies är en av mina favvo-filmer, jag ser den ett par gånger om året./I suck at playing videogames & etc. so i hope these are supereasy. The Goonies is one of my favouritemovies, i watch it a couple times a year.
Nörd-högen./The nerd-pile.

14 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

vad roligt att få se dina fina London bilder!

Kitten loves vintage sa...

Man får passa på och handla när det är billigt! :) Gillar speciellt nåldynan och sandalerna...

Tilly sa...

Enjoy The Suspicions of Mr Whicher - one of my favourite books ever!

B-b-b-etty sa...

Glamour: nu är dom dessvärre slut, eller har några till som kanske kommer upp.

Kitten: haha jo, Primark var sjukt. Hittade mest åt mina syskon & syskobarn faktiskt.

Tilly: I haven't come so far, they've just found the body. I never have the time to read anymore.

Anonym sa...

winchester power too !! eh eh eh ! they are so cute ! but my fav is Castiel...

Isabelle sa...

Hej! Ja, jag blev väldigt förtjust i det :) Praktiskt med glasskivan, lätt att hålla rent. Tips på loppisar/second hand skulle vara Pingsmissionen i Huddinge (ligger på Sjödalsvägen, men ärligt talat brukar jag inte hitta jättemycket där), min absoluta favorit är Antikladan som ligger mittemot Vega-baren i Haninge (har mycket gamla kläder, skor och accessoarer), annars gillar jag Statsmissionen (särskillt den vid Nytorget på Söder och den i Gröndal). Men som du vet gäller tålamod, ofta går man tomhänt men men så plötsligt dyker pärlorna (sminkbordet)upp. Hoppas det var till någon hjälp!

spoonful sa...

Goonies kanske man skulle se om! Jag har bara sett den en gång, typ när den kom.

amanda löwenberg sa...

Mycket fina saker du hittat!

Linda sa...

vad mycket fint du hittade! Och Pushing Daisies som är så himla bra. Åh <3

B-b-b-etty sa...

Marie M: I love Cas too! Serious but funny

Isabelle: Tack för tipsen! Får väl se när jag har tid att kolla upp, är något öppet lördagar & söndagar? Jobbar alla vardagar :(

spoonful: men åh! det var ju 1985! alldeles för lång tid emellan! se den snarast!

Amanda: London är en bra shoppingstad

Linda: en del :D köpte 1:a säsongen när jag var sist i london så jag ville ha samma utgåva på s2. underbart skruvad serie alltså

Sandy De Luxe sa...

Åh! Cath Kidston gör så mycket fint! Finns massor av henne i Köpenhamn faktiskt. Dock är det säkert billigare i UK där det verkar som att det går att göra massor av fynd med tanke på dina fina grejer! Älskar sandalerna!

B-b-b-etty sa...

Sandy: Åh ja, affären var en riktig färgklick. ´Hade spanat in lite innan, bara det som asos hade dock. Ville gärna ha en väska men ville inte ha vaxduks-materialet så det fick bli en billig tygpåse :D Ja, pundet var lågt när jag var, ca 11 :D

Emelie sa...

Jag tycker att en viss bok du har där ser väldigt intressant ut. ;)

B-b-b-etty sa...

Emelie: haha jag kan gissa att du tycker det :D Finns även deras pappas "dagbok". får nog inhandlas snarast. och kanske novellerna haha.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin