lördag, maj 22, 2010

Panther.

Idag efter jobbet for jag till Gamla Stans Cykel, på jakt efter en cykel. Hittade en Panther. Den är byggd i butiken 1940. Och nu är den min! Aningens sliten men jäklars vad den rullar bra! Gamla Stans Cyklar har funnits sedan 1917, och bla. har Bellman bott i huset. Läs mer HÄR. Mår mindre bra efter cykelturen hemåt, i den stekande solen.../Today after work i went to Gamla Stans Cykel. And i found this lovely bike. Built at the store in 1940. The brand is Panther. And it's mine! My head hurts a bit after the bike ride home from the store, in the heat... I really don't like being in the sun, too hot for me.

8 kommentarer:

BaronessVonVintage sa...

AWESOME! A vintage bike is definitely on my list for this summer!! Yours is just perfect!!

Unknown sa...

Åh vad fin! Det är underbart med gamla cyklar & man behöver inte gömma dem i garaget för de är så vackra. Min cykel pryder min gräsmatta för tillfället hihi:)

Celia Rose sa...

Love it! Summer bike rides are the best.

olivia sa...

Åh, mysigt! Cykla är fasiken bäst! vad kul med en riktigt gammal en också.

B-b-b-etty sa...

Jenny: Min cykel i Pajala är faktiskt finare än denna :D

Celia Rose: Yes. I love the first bike ride of the year. The feeling of going fast is so great!

Olivia: jag vet! bland det bästa jag vet är den första cykelturen för året. detta är min första cykel här i sthlm. i Pajala har jag min farfars gamla blåa cykel. helt underbar är den!

B-b-b-etty sa...

Baroness: They had one from ca 1930 that was so damn beautiful but not for sale. My bike back home in Pajala is even more awesome than this :D

Twinners. sa...

I also have kinda same style of bike, but it´s from late 70s. My granfather old -heavy to ride, high but it´s fab and it´s green! I do think that I´ll paint it to something else though...
-Oola

B-b-b-etty sa...

Twinners: nooo! don't paint it! i whish mine was green, looove green

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin