tisdag, juni 17, 2008

Sundays finds.

On sunday we went to Sivletto. Love the place! My boyfriend found lots of nice shirts and i found 1 sunhat (Wigéns), 1 shirt (Route 66) and a pair of black pants (Stop Staring). We bought for so much that the fika was free. I forgot to take a picture of the hat so i'll post that one later. Hard to get a decent pic of the pants but they have high waist, zip on the side and narrow legs. Oh so 50's and oh so perfect for the summer. The shirt has short little puff sleeves.

I forgot to tell about the perfume i bought on saturday, i've looked at it a week ago and then the price was about 450 SEK and now i bought it for 245 SEK. The pricetag must be wrong because on other Åhléns the price is 450 SEK. Hurra för mig!

Tomorrow i'm going to Skärholmen and pic up some contact-lenses, and buy myself a nice small notebook for work. I hope that they have Moleskine. They're the best!

13 kommentarer:

Lonely Anthony sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Miriam Parkman sa...

Åh Sivletto! Där slår habegäret till som mest. Jag sökte till och med praktik där i våras, men de var tyvär inte så sugna på det. Det var lite synd, för de hade knappt läst mitt brev alls, men de skulle flytta och hålla på så de var väl stressade antar jag. Jag fick mig en mycket minnesvärd praktik på Beyond Retro istället, i både positiv och negativ bemärkning.

Byxorna lät super iallafall och blusen var söt!

B-b-b-etty sa...

ja, tror det var stambyte. synd att du ej fick ha praktik där, kanske nästa gång ;D

upptäckte dock nu att man får en liten cameltoe av byxorna. dom är lite för små för mig buhu. får dra ner på fikandet och hoppas dom sitter bättre sen :D

Miriam Parkman sa...

Aj aj cameltoe är inte något man strävar efter direkt! Men äsch, det är sommar, fika på och köp en storlek större. Om de skulle bli alldeles för stora kan du ju sy in. För ett par byxor man får cameltoe i känner man sig aldrig riktigt bekväm i.. :P
(och på sommaren vill man ju fika! picnic, glass på stan/stranden, kafferep i trädgården; alldeles för fint att hoppa över för en byxstorlek, tycker jag!)

B-b-b-etty sa...

tyvärr hade dom bara det där enda paret. jag rör på mig alldeles för lite här i sthlm, på lördag åker jag hem och där har jag min cykel och 2 km in till byn så det blir att röra på sig igen. och vi fikar 2 gånger om dan så det jämnar ut sig haha

Anonym sa...

vilka fina fynd darling. shortsen lät ju perfekta, såna har jag letat efter länge! kindpussar!

Miriam Parkman sa...

Jaja, det låter bra! Man ska inte vara hälsan övermäktig, man behöver en kaka elle två för att hålla sig frisk också.
:)

Miriam Parkman sa...

Åh kommer du från Pajala?
Min syster ska dit idag, hennes band Kraa ska spela någonstans... Har du något hett tips du hon inte får missa? ;)

B-b-b-etty sa...

jo det gör jag, hur klurade du ut det?

jag åker hem på lördag så får se om jag hinner till backen.

hett tips, hmm. jag tycker bara det är skönt att vara där. lugnt och skönt, folk man känner. hon kan ju ta sig upp till jupukka, där ser man ända till pajala och resten. vacker vy. hur länge stannar hon?

B-b-b-etty sa...

vintage: är byxor inte shorts ;D

anna sa...

ah, Sivletto! I've been lusting over their online-shop and the clothes there. Have thought about ordering something, but maybe I'll just wait until I get myself to Stockholm sometime this summer...

B-b-b-etty sa...

save up all the money you can because they have so much great stuff!

Anonym sa...

åh, sivletto har sjukt fina saker alltså. Dock dyrt, men väldigt fint! Köpte nyligen en sailor-tröja från amerikanska flottan där, väldigt fin :) och du verkar ha hittat riktigt fina fynd själv :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin