torsdag, juli 17, 2008

Tired.

Yellow short jacket from eBay. Of course from the 40's.
En fin rosett med ankare. Made by lovely miss Rascal Kosher. Mabye i'll post pics on my hair with a snood, but i don't do great on photos so i'll have to think it over.

Mina nya skor! Hanna hade köpt ett par på rea i Umåeå, jag blev kär och ville gärna ha likadana. Då sa hon att det fanns ett par kvar i min stl så hon skulle kolla när hon var tillbaks i Umeå. Och ja, dom fanns kvar. 325 SEK, från början 900 SEK. Fick dom i förra veckan, nu gäller det bara att lära sig gå i dom. Och vänta på bättre väder...
Är less på engelskan för tillfället. Den som vill ha engelska säg till. Tired of writing in english, anyone who wants it let me know.

12 kommentarer:

Lady Thirty sa...

finfina skor! vilken tur du hade :)

Anonym sa...

åh, sån urtjusig jacka! föressten tycker jag att det blev riktigt skönt att läsa på svenska ;D haha jag måste bli bättre på engelska alltså.

B-b-b-etty sa...

lady: ja för ovanlighetens skull. fast dom är en halv stl för stora men det är bättre än en halv för liten :D

sötis: jag har varit ganska bra på engelska men inte så längre så det är bra träning men jag får öva på annat sätt. svårt att hitta orden man

B-b-b-etty sa...

jackan luktar för övrigt, eller stinker är nog det rätta ordet, klorin. känner lukten från nedanvåningen. måste tvättas

Anonym sa...

Åh jackan var fab fab fab!

Mvh LIttle Peaché

anna sa...

in fact it's better if you write in Swedish, that way I'll improve my Swedish skills :) I can read it quite fluently, but when it comes to writing/speaking/listening, I'm not that good. Lack of practise I'd say. So hopefully I can continue commenting in English? (and here you should say NO, that way my Swedish writing skills would improve as well :)

Anonym sa...

oh, vilka fina fynd. och vad roligt att se lite av dig på en bild.

Miss Rascal sa...

Nice bows. :D

That jacket is super cute!

B-b-b-etty sa...

jessica, little peaché, rascal:

jag är supernöjd med jackan, kostade hela 160 kr med frakt :D älskar att fynda!

rascal: ska köpa fler av dig när jag har pengar ;D


anna: jag säger NO. räknar med att nästa kommentar från dig är på svenska. jag skulle också behöva öva min meänkieli och riksfinskan, är så kass på grammatiken.

anna sa...

hehe, I'll try definitely :) or maybe I'll just stop commenting here! uups, and here I'm going with English :) dammit. bad me.

Miss Rascal sa...

I kind of stopped making bows at the moment.
Maybe I should keep making the sailor style ones?

B-b-b-etty sa...

ja! det tycker jag.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin