torsdag, juni 25, 2009

Latest eBay.

Har letat länge efter kjolar i denna modell men aldrig hittat i min storlek, så det är ju bra att kunna sy sina egna. Det ser inte allför svårt ut/I've been searching for so long after a skirt in the model above, but never found one in my size. So it will be great to make one by myself. It doesn't look that diffucult.
Har köpt 4 stycken mönster på eBay nu i dagarna. Jag vill väldigt gärna kunna sy egna kläder och nånstans måste man väl börja. Hittills har jag sytt en kimono efter ett mönster jag hittat på Ikea, tog ett tag innan jag lyckades klura ut hur man skulle sy fast kragen. Sakta men säkert.../I'm trying to learn how to make my own clothes, so far i've only done a kimono, the first piece of clothing i've ever done! Now i just have to find some nice fabric!

10 kommentarer:

Olivia sa...

Åh, vilka tjusiga mönster!!! kan nog bli skitsnygga grejer av!

B-b-b-etty sa...

Olivia: kjolen borde jag kunde klara av, ser ju bara ut att vara raksöm och inte så mycket krusiduller :D mmm, skitsnygga bara man inte kollar på nära håll haha

Unknown sa...

Åhh vad roligt=D älskar mönster för man lär sig så mycket medan man syr! också när man kan just det plaget, kan man alltid göra lite små ändringar här och där! verkligen fina mönster* lite avundsjuk må ja säga;) vad fyndade du dem för?

Darla: Retro Ways sa...

Did you purchase all of these I love them all so much!

B-b-b-etty sa...

Jenny: Inga fyndpriser riktigt mellan 4-9 dollar styck blev det.

Darla: yes i did!

Kitten loves vintage sa...

Så spännande! Jättefina ser dom ut, hoppas du lyckas! Som tips kan jag ju nämna att jag själv ibland "provsyr" plagget (eller de svåraste delarna) i typ ett gammalt lakan först så jag får göra misstag. Och sen finns det säkert en massa bra tips på nätet om hur man fixar saker som knapphål osv. Men lycka till!

B-b-b-etty sa...

Kitten: jo, hade tänkt öva på nåt fult tyg. men hade inte alls tänkt på lakan :D tack för tipset. har en symaskin från ikea och den ska klara av knapphål, har dock ej testat. får önska mig en bättre symaskin när jag fyller år

B-b-b-etty sa...

Kitten: hihi kom på att jag kan använda tryckknappar! enklast så haha

Miss Cherry sa...

Vet du vad, behöver du hjälp så är det bara att fota och blogga om det så ska du se att du får massor med hjälp! *tummen upp*

B-b-b-etty sa...

Nadja: ja det kommer jag nog att göra :D får bli senare till hösten, är nog inte tillbaks i sthlm föränn då

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin