lördag, juni 13, 2009

Frågor & svar.

Hade en frågestund för ett tag sen, här kommer svaren! Sorry, in swedish only. I got no questions in english ;D

Elina sa... Jag har undrat en sak, om du har något mer norrbottniskt klingande namn, än Betty Lou? :) Nja, har ett annat namn som jag delar med nästan enbart tanter, men som har nån norrbottnisk klang. Är döpt efter min systers dagmamma :( Synd att jag inte vart döpt efter min mammas brevkompis i Usa, hon heter Betty (som har haft en pudel hon döpt efter mig haha)

Susanna sa... Hur mycket lärde du dig när du läste meänkieli? En hel del faktiskt, grammatik och sånt, alla dessa kasus... Men med mitt usla minne så har jag glömt massor

Joanna sa... vad gör du för att få ihop till brödfödan och vad gör du för att nära själen? Just nu jobbar jag några veckor hemma i Pajala, sen blir det att söka jobb igen, inte helt lätt. Vilken är din favoritkaka? Svårt! Har massor av favoriter. Min mammas chokladkaka är god (mockarutor kallar andra dom), Agdakakor, Kangoskakor, halvmånar, sockerkaka, hoppusbullar m.fl.

amanda sa... hur träffades du och din pojkvän? Det är en lång och lite invecklad historia, kan sammanfatta med: genom gemensamma bekanta och Skunk. Vad skulle du vilja göra i framtiden, drömyrke eller så? Ingen aning, får ångest av att tänka på det för jag vet inte alls vad jag vill göra.

Cherry sa... Vad har du för planer i sommar? vara hemma i Pajala, jobba lite, ev. ta en sista-minuten med mina systrar
Bästa Vintage butiken i Stockholm? Old Touch är min absoluta favorit, köper det mesta på eBay faktiskt. Tycker Sthlm alldeles för dyrt.
Vilken känd människa skulle du vilja vara för en dag? ( personen behöver ej vara i livet....) Vet inte riktigt, jag skulle hellre vilja åka tillbaks i tiden eller vara mig själv och typ hångla med nån stilig Hollywood-karl

Jessica sa... vad är din favoritfärg? grön!
har du något plagg som du använder väldigt mycket? En svart gammal, gammal kofta som varit min mommos, min Pendleton-jacka, mina slappa jeans från Edwin, blåa koftan från Uniqlo. Väntar på att sommaren ska komma så jag kan ha någon fin klänning istället...
vad har du för drömmar just nu? oj, jag vet inte riktigt. Skulle gärna vilja ha en beagle, och träffa mina kompisar hemifrån oftare.
favoritmat? Pasta med halloumi-sås, potatismos med nåt i köttväg till med brunsås, kokt aborre, nån god soppa, köttfärs & lins-paj

2 kommentarer:

Cherry Cupcake sa...

du får ha lite fler frågestunder!
har massor att fråga!

B-b-b-etty sa...

Cherry: ja, det är ju bara att fråga på ;D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin