måndag, november 02, 2009

Last week.

Min lillasyster har varit på besök förra veckan & detta är lite av vad vi hittade på./My littlesister was visiting last week and this is a little bit of what we did.

Spelat spel./Played some board games. Libanesiskt mat är så vansinnigt gott!/I love Lebanese food! Åt även japanskt på Kokyo på Sveavägen, rekomenderas starkt! Kanske den godaste wokade kycklingen jag nånsin ätit! Tofun är också riktigt god, och likaså plättarna man får som förrätt./Ate some japanese food also. If you're ever in Stockholm go to Kokyo on Sveavägen. Mabye the tastiest chicken i ever eaten!
Utanför slottet/Outside the castle. Efter att ha gått en guidad visning på mitt favoritställe Hallwylska hoppade jag lite./After a guided tour at my favourite place in Stockholm; the Hallwyl palace i jumped a little. Älskar mina gummistövlar, att hoppa i vattenpölar & sparka löv är så roligt!/I love my rubber boots! If i get the chance i jump in puddles & kick around some leaves :D

Under helgen besökte vi vår syster i Västerås och gick ut på fredagen. Enligt kameran så var jag brunhårig & blåögd. /Visited our sister in Västerås during the weekend and we went out on friday and got really drunk. My hair ain't brown , it's just the camera that didn't get it.

9 kommentarer:

Madeleine Miranda sa...

You look lovely as usual, great hair!

spoonful sa...

Så fint med flätor. Vad är det för spel?

Kitten loves vintage sa...

Du är fin som vanligt, och dina matbilder gör mig hungrig! :)

Elina sa...

Åh, är det inte Faster Agatha som spelas? Skoj!

B-b-b-etty sa...

Madeleine Miranda: oh thank you!

spoonful: tack, är bästa nödfrisyren :D Faster Agathas testamente heter den, man ska mörda folk & få hem miljonerna haha

Kitten: åh tack!

Elina: haha japp! en kompis hade det när vi var yngre & vi spelade hur mycket som helst så jag vart glad när jag hittade den på myrorna :D

Anonym sa...

Love your jacket

Cherry Cupcake sa...

va söt du var på sista bilden :-)

Linnéa sa...

åh, Hallwylska skulle jag också vilja besöka en dag!

B-b-b-etty sa...

Gingeyginge: thanks! i love it too. it's a vintage pendleton 49er :D

Cherry: tack :D full var jag också haha

Linnéa: du måste! jag går flera gånger om året :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin