torsdag, november 12, 2009

Yesterday+40s dress.

Igår drog jag in till stan en snabbis. Min pojkvän är på kurs i England & tog med sig kameran och kvar fanns en liten Kodak som inte riktigt gjorde som jag ville./I went in to the city yesterday. My boyfriend is in England and he took with the camera and all i had at home was this tiny Kodak that didn't do things as i wanted it to.
Nya Clarksen på, har bytt ut mot mindre skosnören. Fattar inte grejen med stora i sammet, inte så användarvänligt precis. /Had my new Clarks on. I've changed the shoelaces. Don't understand the thing with big ones in velvet.


Idag har jag på mig en "ny" klänning, från eBay som vanligt. Skärningen vid halsen är underbar. Glömde ta en bild på hela klänningen, det får bli till nästa gång./Today i'm wearing my "new" dress, from eBay. I love the neckline. Forgot to take a pic of the whole dress, next time!
Varm och skön kofta från Åhléns som jag köpte för ett par veckor sen, hade sparat rabbatcheckar så jag fick den för 149 kr. Tror den kostar kring 300 kr annars./New warm cardigan from the swedish store Åhléns.
Jag försöker vänja mig vid färgen. Modellen är perfekt men det finns lite rosa i mönstret. Något som inte säljaren upplyste om. På längre håll ser det mer brunaktigt ut. Alltså är det mest jag som ser det rosa, och jag har väldigt svårt för rosa. Men som sagt, modellen är perfekt./I'm trying to get used to the pink in the dress. When i bought it, the seller didn't mention the pink. From a distance it looks more brown/reddish, but up close it's pink and i'm the only one who have to see it all the time. I'm not really a fan of pink, but i really love the style of the dress. It's perfect!

12 kommentarer:

Lonesome Mama sa...

Gud vilken fin skärning, skulle de där införas på skjortklänningar skulle jag definitivt överväga att börja bära skjortklänningar igen!

Jacqueline sa...

Sv: ja men de är ju så underbara, mycket bilder är sådant som jag gillar. har du kikat i boken "Everyday fashions of the fifties - As pictured in Sears catalogs"? Som vilken typ HM eller Halens katalog som helst, fast från 50-talet.

Kitten loves vintage sa...

Snyggt!!

Anonym sa...

Så fine klær, og jeg elsker skoene!

Miss Cherry sa...

Väldigt fin klänning, Rosa är inte min favorit färg heller, gillar blått och lila bättre, men jag tycker inte att man ser det rosa, inget man tänker på iallefall :P

Cissi sa...

Hej!
Spännande blogg!
Jag har ett litet problem, och du verkar ha koll, :-) Det är så att jag är bjuden på en 30års-fest med tema Rockabilly!! Jag har noll koll på det. Har dock en pennkjol som jag funderar på att använda, funkar det?? Men vad kan man ha till?? Tacksam för svar :-) /mvh Cecilia , cizzi_a@hotmail.com

Andi B. Goode sa...

I love it - I think the dress is super cute.
-Andi x

Marion Léone sa...

Vilken söt mössa, älskar den gröna färgen!
Vart har du fått tag på denna?

B-b-b-etty sa...

Lonesome mama: åh ja, skjortklänningar är ganska tråkiga faktiskt. Alla modeller är i princip samma. Den här har så fina detaljer, har små lock på fickorna också.

Kitten: tack :D

A red lipstick: tack! Rekomenderar verkligen ett köp ifall du råkar hitta dom.

Miss Cherry: mmm blå är min nya favoritfärg när det kommer till klänningar. Får inte nog! Nä det rosa syns inte om man står 1 meter bort typ men jag ser det haha

Cissi: Tack. Jag ska försöka få iväg ett mail ;D

Andi B: It is! And i got it only $19.50 + shipping!

Marion Léone: Köpte den på Tradera för flera år sen, från 50-talet el. 60-talet. älskar den! Vem vet, du kanske hittar en likadan. Jag såg en gammal dam där jag bor som hade en exakt likadan :D

Marion Léone sa...

Du ser ut att ha koll när det gäller ebay.
Jag har en fråga, hur funkar paypal som det oftas handlar om när det gäller betalning? eller brukar det också vara överföring via bankkonto?

B-b-b-etty sa...

Marion Léone: haha jo det kan man lugnt säga. Man kan koppla sitt Visakort el. liknande till PayPalen, så dras pengar varje gång man betalar men jag har så att jag för över pengar när jag vet att jag ska köpa nåt. Man för över till ett bankgiro-konto och lämnar en speciell kod som meddelande så att dom kommer in till ens egna Paypal-konto.

I princip all betalning sker via Paypal.

Jacqueline sa...

sv: jag tror mig läst att det är begränsad, men jag vet inte. förhoppningsvis är det samma som de gjorde med MW!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin