måndag, november 23, 2009

Svar del 1.

Här kommer svar på era frågor!

Hur kom det sej att du blev intresserad av tider som varit?
Så länge jag kan minnas har jag varit intresserad av historia och speciellt 2:a världskriget.
När jag var yngre tittade jag väldigt mycket på gamla filmer, bla. Chaplin, Helan & Halvan, Marlene Dietrich och svenska Sickan Carlsson & Alice Babs. Tror jag alltid drömt mig bakåt i tiden.


Jag undrar vad ditt drömjobb skulle vara?

Vet inte riktigt, bara medarbetarna är roliga och trevliga och ev. kunder så skulle jag vara nöjd. Och att det man gör är roligt. Om någon vill ge mig ett jobb hör gärna av dig ;D


Jag undrar hur du kan vara så förbaskat snygg?

Haha jag vet inte vad jag ska säga. Blir lite generad nu. När jag var yngre så sa mina äldre syskon att jag hade jordglobsögon. Inget jag uppskattade precis.


Vad gör du på dagarna? förutom att blogga då?

Slösurfar alldeles för mycket, kollar nån tv-serie eller film, söker lite jobb. Inte så mycket mer dessvärre. Har inget socialt liv :( :( :( Försöker få tiden att gå tills min pojkvän kommer hem från jobbet. Kollar ganska mycket Star Trek, kollar just nu om alla serier och filmer i kronologisk ordning :D


hur gammal är du? var bor du? vem är den vackraste som funnits på denna jord? :)

Jag bor i Stockholm och kommer vara 21 så länge jag kan komma undan med det ;D Har bott i Stockholm sen 2005, innan dess i bästa stället på jorden; Pajala.





Svårt, finns ju många så jag har svårt att komma på. Men Cate Blanchett är otroligt vacker. Fantastisk skådespelerska, hennes röst gör så att man suger in vart enda ord hon säger. Det är inte så många som lyckas med det. Kate Winslet är otroligt vacker hon med. Lauren Bacall, Jean Harlow, Tricia Helfer m.fl.

Kan du ge oss lite mer tips på hur du får till dina frisyrer och kanske om nån billig vintage-shop på nätet? Det skulle vara väldigt intressant<3>

Det kommer ett separat inlägg om hår inom kort. Någon billig shop vet jag inte riktigt, eBay är ju bra. Jag köper nästan allt därifrån, lite på Tradera och sen på second hand-affärer men det är sällan. Sivletto är kanske inte superbillig men dom har mycket fina kläder & prylar som har en bra kvalité vilket är det viktigaste för mig. Jag har en hel del därifrån.

Stilinspiration, jag vet inte riktigt. Ingen speciell tror jag, vanliga människor, gamla foton & tidningar men jag går oftast efter fint & bekvämt haha. Då vet man att det blir bra.


Vilken är den absolut bästa boken du har läst?




Bästa bok är svårt, har läst en hel del. The Notebook är fantastisk och The Timetravelers wife likaså, man blir helt uppslukad av handlingen och när man läst ut den känns det tomt och man känner sig halv. Harry Potter-serien är en annan favorit, likaså Maisie Dobbs-serien. Tordyveln flyger i skymmningen av Maria Gripe har jag läst så många gånger så att jag tappat räkningen. Förstår inte varför den inte blivit en tv-serie eller film.

4 kommentarer:

Jenny sa...

sv: Oj.. så den var dålig. Vad synd.
Får kanske försöka se den ändå. Bara för att..
Har du förresten sett The Duchess med Keira? Den är jag också sugen på :)

Jenny sa...

sv: Haha, okej! :) Hade tänkt köpa den på tradera för billig peng då den också verkade bra.. :) Synd bara att filmtrailers ibland är mycket bättre än vad filmerna egentligen är..

kajsa sa...

Bor du i Sthlm?? Det har jag aldrig fattat!

B-b-b-etty sa...

Kajsa: hihi inte? Jag har bott här sen 2005, men är jag är hemma i Pajala då & då i långa perioder :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin