fredag, mars 13, 2009

Dagens i-landsproblem.

Äntligen tas problemet med storlekar som aldrig stämmer upp. Det har blivit värre de senaste åren, för kanske kring 5-7 år sen kunde jag utan problem ta ett plagg i min stl och det passade ibland fick man tom gå ner en stl. Medans jag idag provar ett plagg i 2-3 olika storlekar. Sen hela grejen att samma plagg i samma storlek kan skilja sig åt ganska mycket. Minns en superfin kofta från H&M jag provade för ett tag sen i stl 38, ärmarna var så små så dom skulle nog sitta bra på en 10-åring! Fick gå upp till 42 för att ens få komma i ärmarna men då var ju resten av koftan stor. Kan tillägga att mina armar är normalsmala, har rent av taniga armleder. Inte så värst kul att prova kläder och känna sig som en jätte. Och nej, jag köpte aldrig den där koftan.

läs här.

6 kommentarer:

fröken lila sa...

jag hoppas verkligen att saker och ting kommer igång med lite enhetligare storlekar. man kan ju inte lita på ngt alls..

B-b-b-etty sa...

fröken lila: nä verkligen inte. för några år sen så kom ju ett nytt storlekssystem så det skulle vara samma i hela europa men det höll ju inte särskilt länge

Zizzi sa...

Har nyss diskuterat detta med en vän till mig. Visst är det konstigt att man numera måste ta med sig 4 olika storlekar av samma plagg för att prova i provhytten!

B-b-b-etty sa...

Zizzi: jag fattar inget vad som hänt. varför det ska vara så svårt att hålla sig till storlekarna och inte göra en small som sitter som en large och tvärtom

Anonym sa...

Jag har haft det motsatta problemet på just H&M. Jag har på senaste beställt en hel del plagg, Alla i min samma gamla vanliga storlek.. Och vääldigt ofta är plaggen förstora, En gång tillåmed så jag fick ge tröjan åt min Mamma :p galet

B-b-b-etty sa...

Elina; ja men antigen för stora eller för små. jag vill minnas att när jag beställt från h&m så fick man nästan alltid för stora kläder även om man tog sin storlek medans i butik så passade storleken. skumt...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin