lördag, mars 28, 2009

Erikshjälpen.

For till Spånga idag och Erikshjälpen. Inte precis nån hit men hittade iaf 2 dukar och en gammal bok av Charles Lindbergh från 1933 (som en gång i tiden tillhört Olle). Priserna var super jämfört med t.ex Myrorna (som tar 200 kr för en nopprig gammal tröja). Och så här såg jag ut i håret idag;Tidigare i veckan försökte jag fläta mitt hår men det gick inge vidare då flätan blev för tjock, så jag gjorde 2 st men fortfarande för tjocka så det blev även rolls. Det känns bra att kunna göra nåt annat med sitt hår än att bara sätta fast det i en svans. Sen upptäckte jag även att det vuxit något det inte gjort på år! Så helt plötsligt har jag långt hår, som om det vuxit under en natt.

Went to Erikshjälpen in Spånga today. Only found 2 small tablecloths and 1 book. And my new favourite hairstyle above.

10 kommentarer:

Matilda sa...

Får jag fråga vad du använder för hårfärg? Jag har också rött färgat hår, och vilken färg jag än provar på så blir det antingen alldeles för rött eller bara brunt, och ditt hår ser ut att ha en jättefin röd nyans.

B-b-b-etty sa...

Matilda: åh tack! jag har henna i kopparröd nyans. jag håller på och försöker få det lite ljusare, men det går sakta för mitt hår växer så sakta. det beror ju på vad man har för naturlig hårfärg och sen hur länge man har i hennan (jag har i det ca 1 timme och hade ljusbrunt/blont hår för sisådär 10 år sen)

Jodine sa...

Oh, din frisyr är SJUKT snygg!

B-b-b-etty sa...

Jodine: åh tack, jag är väldigt nöjd med att kunna göra nåt med håret :D

Miriam Parkman sa...

Superfint!
Jag blir lite avis på dina jämna, tjocka och fina rolls...

B-b-b-etty sa...

Miriam: åh tack. jag var väldigt förvånad att dom blev så bra då jag inte gör så ofta. dom är inte så tjocka som det ser ut utan gjorde dom lite större

Chloé A. sa...

tja! tack för en superblogg. undrar om du har någon koll på klädgalgar från femtiotalet. försöker inreda lite o har ingen garderob. tänkte det ser lite snyggare ut om de hänger på fina galgar istället för de fula kemtvättsgalgarna tills vidare. är de här femtiotal eller senare? sett några såna runt tradera och i antikaffärer...

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=88569851

vore trevligt om du kunde göra ett tipsinlägg på såna småsaker som galgar och klädnypor. pedant - jag vet... :)

B-b-b-etty sa...

Chloé: varsågod :D
Jag vet faktiskt inte när dom kom men gissar på slutet av 50-talet. Jag har inte direkt nån större koll på galgar men vet iaf att man ska ha galgar i trä. Plast borde ju också gå bra, men inget i metall för det kan ge rostfläckar & ändra formen på kläderna. Har inga klädnypor men min mamma har gamla i trä och det funkar ju bra.

åhléns hade i höstas mjuka satingalgar men har inte sett dom alls nu, jag köpte några stycken att ha till lite finare plagg. har dock läst att plagg mår bäst av att ligga ner, kanske gäller mest äldre och ömtåliga plagg, och ull.

hoppas jag gjorde dig lite klokare, bara att fråga på om det vore nåt annat så ska jag försöka hjälpa

Idun sa...

Du är superfin i dett hennaröda!!
väldigt fina rolls oxå!

Cherry Cupcake sa...

dina rolls är underbara!
Tycker du alltid är fin i håret:)

Har äntligen lyckas få mitt hår härligt kopparrött!
Men jag är sugen på att färga ögonbrynen med...har du henna på brynen med, eller finns det något bra "gör det hemma set" fast med ögonbrynsfärg?!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin