onsdag, oktober 21, 2009

Flickr.

Från en Åhléns & Holm katalog för hösten & vintern 1926-27 som funnits i huset i Pajala så länge jag kan minnas. Har bara scannat in några sidor än så länge men mer kommer. Älskar "rägnkappor"!/This is from an old catalog from swedish Åhléns & Holm autum & winter 1926-27. Från "Vi damer" 1951. 1947. Foto köpt på Tradera, vet ej var och när den är tagen./Bought from Tradera. Don't know where or when it's taken. Postcard sent in 1953.


Jag har väckte liv i mitt Flickr-konto. Har lagt upp lite gamla foton och vykort samt lite ur gamla tidningar./I brought life into my Flickr-account. Uploaded some vintage photos and magazines.

6 kommentarer:

Cherry Cupcake sa...

fina bilder, sista bilden får mig att längta till semester i januari!

Anonym sa...

Ohhh jag gillar den nya bannern!

B-b-b-etty sa...

Cherry: oh vart ska du åka? på baksidan står det för övrigt "underbart"

DevilDoll: tack, inget avancerat för sånt kan jag inte haha

Cherry Cupcake sa...

Det är delade meningar om den saken hära haha, antingen blir de Oman, Kap Verde eller Fuerteventura, ska bli spännande och se vart det blir..underbart, det var en bra sätt att beskriva bilden :-)

BaronessVonVintage sa...

love the first and last images

B-b-b-etty sa...

Cherry: låter ju skönt hur som helst. jag kom aldrig i väg på någon sista minuten, min syster hade inte råd tyvärr.

FrivolousFlapper: mine favourites too :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin