söndag, oktober 04, 2009

Latest eBay.

Trotsade blåsten och hämtade ut denna vackra kjol. Hemmasydd från 50-talet enligt säljaren. Ska bara fixa en liten hake till baksidan så att inte dragkedjan glider ner, det är en sån där superliten dragkedja som är nästintill omöjlig att dra upp.

Today i braved the wind and went to the postoffice to get this beautiful skirt! Homemade from the 50s. I only need to get a small hook to the back, the zipper just slides down. It's one of those teeny-tiny zippers that are almost inpossible to zip up.

10 kommentarer:

Jacqueline sa...

ooh så flott! härlig färg! :)

Anonym sa...

Riktigt snygg. Vilket fynd =)

Bree sa...

I love that skirt! I did a blog post a few weeks back with great ebay finds and that skirt was one of them!

olivia sa...

Åh, så snygg...Det är förbaskat snyggt med hängslekjolar......

Miss Cherry sa...

Underbar! Vilken härlig färg!

B-b-b-etty sa...

Jacqueline: jag är väldigt nöjd :D

Bettie Booh: prismässigt var den inget fynd men jag är förvånad att jag vann, har inte sett någon liknande på ebay innan

Bree: oh how fun! it's even more lovely in real life i can tell ;D

Olivia: jag vet! hängslena går i kors på ryggen :D har letat i evigheter efter en, nu skulle jag vilja hitta en svart.

Nadja: jag vet, ännu finare i verkligheten :D

Kitten loves vintage sa...

Skitsnygg! *lägger till i listan över framtida syprojekt*

Unknown sa...

Åh vilken fin modell & färg på en kjol. En sådan kan man nog ta sig och sy någon gång framöver;D
Ja jag förstår att du trotsade blåsten, helt klart värt det!
kramar

Svenja sa...

this is so lovely!

B-b-b-etty sa...

Kitten: önskar jag kunde så, skulle göra en i varje färg typ. Baksidan är galet fin!

Jenny: baksidan är ännu finare :D lyllo dig som kan sy! jag har hittills sytt en kimono som är fin så länge man inte kommer för nära och ser sömmarna haha. Ska försöka sy en kjol här näst efter ett gammalt mönster.

kram

Svenja: i know! the color is perfect

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin