måndag, september 07, 2009

Summer part 1; june.

Juni, bestod mest av jobb, fika, loppisrundor och lek med mina syskonbarn (som nog inte kommer dyka upp på bild här, men dom är galet gulliga)./June, it was mostly work and playing with my brothers kids (no pics of them will turn up here i think, but they are darn cute!)
På midsommar var jag berusad på en kulle/On Midsummers day i was drunk on a hill. Med dom bästa vännerna man kan ha. Det var det roligaste någon av oss någonsin haf, allt var perfekt. Sång om groggen i diket och en massa dans. Mest sång hihi./With the best of friends one can have. That night was the most fun anyone of us had ever had in our entire life, it was perfect. Lot's of singing and dancing. Tydligen så tömde jag min väska en dag. Det var lite kyligt i början av sommaren/
One day i emptied my bag. It was cold outside in the beginning of summer.
Första dagen på jobbet fick jag näsblod och punktering på cykeln. Men mitt hår var fint/ On my first day at work (or before i got there) i had a nosebleed and a flat tire on my bike, but at least my hair turned out great.

Använde mina bendy rollers för det mesta och fick fina lockar/I used mostly my bendy rollers, and got lovely curls!

En jacka inhandlades på eBay/I bought one jacket on eBay, a vintage Pendleton of course.

Besökte massor med loppisar och bla. hittade jag detta; massa fint porslin, Tintin-album och pussel/I went to lots of fleamarkets and this is a few of the things i found; Tintin-albums and 1 puzzle and porcelain.

På samma loppis hittade jag ju en stringhylla för 75 kr/On the same fleamarket i found a stringshelf for 75 SEK!

3 kommentarer:

Cherry Cupcake sa...

Jag saknar mitt röda hår när jag ser dina bilder, gillar speciellt den första bilden när kvälls solen lyser.

Miss Rascal sa...

Aw, du ar sa sot med pappersbiten hangande i nasan.

B-b-b-etty sa...

Cherry: saknar midnattssolen, sthlm är så mörkt.

Rascal: hihi tack. kände mig dock inte så söt

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin